"Sponsorlu Bağlantılar"
▼ İçerik ▼
Kocaman ağır metal yığını olan bir uçak, içinde ki onca yükle nasıl havada kalır ve uçar? Hepimiz bunu düşünmüşüzdür. Hatta bu düşünce bizi zaman zaman korkutsa da, uzmanlar en güvenilir yolculuğun uçak ile yapıldığını söylüyorlar.
Hepimiz uçakların motor sayesinde havada kaldığını düşünsek de aslında uçaklar kanatları sayesinde havada kalırlar. Uçak motorları önde olan havayı arkaya doğru iter. Bu hareket, uçağın ileri doğru hareket etmesini sağlar. Uçak ileriye doğru hareket ederken kanadın altında bir kaldırma kuvveti oluşur. Uçağın sürati arttıkça kaldırma kuvveti de artar. Kaldırma kuvveti, yerçekimi ve hava direncinden fazla olduğunda uçak havalanır.
Uçak havada uçmaya başladığında kaldırma kuvveti, ileri itici kuvvet ve geri itici kuvvet ile yer çekimi kuvveti arasındadır. Kaldırma kuvveti, uçağın havalanmasını ve uçmasını sağlar bu nedenle uçak kanatları dizayn edilir. Kanatların üst ön tarafları kavisli alt kısmının düz olmasının nedeni de budur. Kanadın üst tarafında alt kısma göre daha fazla hava akışı vardır. Bu fazlalık, basınç oluşturarak kaldırma kuvvetini yaratır.
Güçlü bir şekilde çalışan motorlar, ileri çekici kuvveti oluşturur. Bu kuvvet, geriye çeken kuvvetten fazla olmalıdır. Kanatlarda kaldırma kuvveti oluştuğunda geriye çekici kuvvette oluşmaya başlar. Bu kuvvet, havada ki hız ile değişir. Bu nedenle uçak yapılırken, içindeki ağırlıktan başlayarak her şey çok ince ayrıntılar ile hesaplanır. Bu milimetrik hesaplara daha sonra uçuş hızı, kaldırma kuvveti, yerçekimi ve itiş güçleri de eklenir.
Kaynak: Bir uçak nasıl uçar
"Sponsorlu Bağlantılar"
Ekleyen: 13:13
, Saat:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder