Custom Search

İlk Yardım Nedir? İlk Yardım Nasıl Yapılır?

İlk Yardım Nedir? İlk Yardım Nasıl Yapılır?


"Sponsorlu Bağlantılar"


▼ İçerik ▼



Yaşanan bir kazada veya hayatı tehlike olan diğer acil hallerde, sağlık görevlilerinin olmadığı ya da onların müdahalesine kadar, hayatın kurtarılmasını veya mevcut durumun daha kötüye gitmemesini sağlamak amacıyla yapılan çalışma ve müdahalelere ilk yardım adı verilmektedir. İlk yardım uygulamalarında ilaç ve benzeri maddeler hiçbir şekilde kullanılmaz.


İlk yardımın üç ana amacı bulunmaktadır. Bunlar; hayatın korunmasını ve sürdürülmesini sağlamak, mevcut durumun kötüleşmesini önlemek ve ilk yardım alan kişinin iyileşmesini kolaylaştırmaktır.


İlk yardımda yapılması gerekenler ise öncelik sırasına göre şöyledir. İlk yardımı yapacak olan kişi sakin ve soğukkanlı davranmalıdır. Kendisinin sakin olması kadar hastanın da sakinleşmesini, etrafta devam eden bir tehlike olup olmadığını kontrol etmelidir. Bunları yaparken, kendi can güvenliğini de sağlamalı ve tehlikeye atmamalıdır. Hemen hastanın durumu değerlendirilmeli ve ilk yardıma başlanmalıdır.


Tüm bunlar yapılırken ilk yardım kuruluşlarına, itfaiye ve güvenlik birimlerine haber verilmelidir. İlk yardım başarıyla yapıldıktan sonra hastanın en yakın sağlık kuruluşuna sevki sağlanmalıdır. İlk yardım sırasında evvela hastanın soluk yolunun açılması, solunumunun düzeltilmesi ve kan dolaşımının etkinliğinin sağlanması hedeflenmeli ve sağlanmaya çalışılmalıdır.





"Sponsorlu Bağlantılar"

Ekleyen: alkmaar, Saat: 07:38

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama Yap!

Custom Search

Blog Arşivi

Copyright © 2015 Diapason Tasarım: Kaizen Template
Geliştiren: Bf Legacy